Friday, May 2, 2008

misi dan visi

UMNO... Pertubuhan kebangsaan melayu bersatu ditubuhkan oleh orang2 melayu ketika dizaman penjajah untuk menentang penjajah dan memertabatkan orang melayu sebagai satu bangsa yang merdeka. Perjuangan UMNO waktu itu amat jelas biarpun berdepan dengan segala macam kesukaran, pejuang2 UMNO amat iklas berjuang demi agama islam dan bangsa melayu, demi Malaysia mencapai sebuah negara yang ditadbir oleh anak bangsa sendiri.
Hari ini Malaysia telah pun dilimpahi rahmat dengan kemajuan, kekayaan hasil bumi. Pemimpin silih berganti dengan segala usha yang terdahulu hingga kini dibawah payung UMNO.
kejayaan dan kekayaan yang telah kita perolehi selama ini menjadikan sesetengah pemimpin kita alpa dengan asal perjuangan untuk memertabatkan bangsa melayu leka dek kemewahan dan kuasa yang diberikan oleh rakyat. sehingga kita dikejutkan dari mimpi indah oleh pru 12.
setelah bangun dari mimpi lihatlah dimana kah letaknya melayu..? ekonomi...? (UMNO) melayu bersatu...?
Trend pengundi muda ketika ini dan yang bakal mengundi pru13 tercari2 dimanakah kemantapan ekonomi mereka dalam survival kehidupan.
Kearah manakah kesedaran, penyatuan pemuda umno yang kini semakin tercabar dengan gelagat pemimpin pemuda yang gagal mendengar rintihan mereka. sehingga ada yang terpaksa meneruskan kehidupan dengan ketuanan "yes bos" dengan mengabaikan apakah erti perjuangan memertabatkan agama dan bangsa melayu.
Barah yang bertapak didalam umno ini perlu ada satu penawar yang cukup berkesan sebelum ianya menjadi parah.
Justeru itu perjuangan saya, sahabat2 yang sayangkan umno adalah demi untuk kesedaran, penyatuan umno dan suara mendesak kepimpinan agar suara kami didengar.
Perjuangan inilah yang kami bawa semenjak 2005 hingga kini demi untuk kepentingan pemuda dan pengundi muda.
Tersisih ditinggalkan dek kerana suara mendesak kami sehingga kepimpinan sanggup mengabaikan kami. Perjalanan kami bukan mudah sejak itu tetapi tekad yang ada memberi kami kekuatan untuk mengubah atau berubah.!.

salam,
azman mohd sah.

56 comments:

budak rantau said...

Man,
Sebelum mengubah den raso kito patut berubah dulu....berubah yg macam mano tu agak eh...
bagi den yg nak berubah ni, kito nak berjuang memertabatkan agama dan bangsa konolah mantapkan dulu pegangan agama kito. Kono ingat tanpo ugamo habihlah bangso kito yg memang dah tambah parah ni...

Kato ulama dulu (ikut kefahaman den), sekiranya ingin mengetahui kekuatan sesuatu bangsa tu lihatlah pada anak muda atau pemudanya... jadi kito lihat diri kito ni...mano arah eh pemudo bangso kito hari ini? ramai yang leko walau pun tak semuo eh....
mari kito samo samo kuatkan tekad dan azam kito utk berubah hinggolah kito mampu merubah....

Anonymous said...

Saudara Azman,
Den pun setuju ngan budak rantau said... tu. Kita kena tetapkan dulu pegangan agama kita pastu kita baru buleh merubah. Bak kata iklan proton dulu, BERANI BERUBAH....
Apapun den sokong perjuangan ekau and sahabat2 kau. Hidup UMNO...

paneh said...

den dongar kj ngan tok mat nyaris bertumbuk sampai kono leraikan kek bahagian rembau. hebat la kok camtu. betol ke org rembau?

azmanmdsah said...

terima kasih. atas komen2 saudara2. saya juga manusia biasa yang membuat kesilapan, komen2 seperti ini yang saya harapkan untuk membentuk diri. Isyaallah perubahan diri akan saya utamakan. merubah kepimpinan untuk anak bangsa saya matlamat utama walau sukar walau susah dengan barah didalam umno. Bantuan sahabat2 semualah yang amat saya harapkan. perjuangan ini bukan untuk menjadi yes sir didalam umno kerana sebab itulah kami dianggap penentang didalam umno dan disisihkan malah kami dianggap pengkhianat hanya kerana menegur kesilapan mereka.
salam perjuangan

Anonymous said...

Saya kagum dengan saudara yang sedar masalah yang menimpa orang Melayu.Pada saya UMNO tidak lagi berjuang untuk orang melayu tetapi untuk kroni saja.Saya generasi lepas merdeka rasa terpanggil dulu memang saya kagum dengan UMNO tapi 10 tahun kebelakang ini banyak penyelewenengan yang berat.Saya sebagai guru sedih kerana anak didik saya bangsa saya gagal Math dan Sains kerana PEKAK nya pemimpin UMNO. Saya rasa jika Tun Razak dan Tunku Abdul Rahman hidup kembali pasti mereka pun SEDIH lihat UMNO hari ni.

Sang Kencana said...

salam abg man,

Saya nie muka baru dalam dunia bloggin ni... sila2 lah menjenguk laman blog saya.

www.sketsajiwa.blogspot.com

-UMNO perlukan perubahan, peralihan dan pencerahan. Demi kemaslahatan melayu sejagat.

Anonymous said...

Bro.. aku bukan terlibat dengan mana-mana parti yang ada di malaysia, aku lebih suka tunggu dan lihat. tetapi pada pandangan aku parti-parti pembangkang terutamanya PAS telah berjaya untuk menempatkan diri mereka pada rakyat kerana mereka tidak sombong dan bongkak. Contohnya Nik Aziz nak jumpa beliau amat mudah cuma pergi rumah dia dah boleh jumpa bukan macam menteri besar UMNO nak jumpa nak kena buat appointment dengan Ketua Setiausaha dan berbagai halangan barulah dapat jumpa itupun jumpa dengan KS sahaja, jadi nak jadi contoh 'Mesra Rakyat" bolehlah boleh belah. Itu yang aku perhatikan dan satu lagi pemimpin UMNO terutama wakil-wakil rakyat yang pelajarannya agak kurangf ini tak proactive cuma reaktif dan selalunya PASIF nak kena ketuk baru jalan, apa yang difikirkan hanyalah periuk diorang itu yang tak betul. Bro sebagai orang yang dalam UMNO tolonglah beritahu kepada pemimpin Bro, kalau PM pun boleh tidur cakap pun tergagap macamana nak tunjuk karisma sebagai pemimpin. Tengok OBAMA atau Mahathir berucap steady aje, lancar dan jelas. Satu lagi Timbalan Ketua Pemuda, KJ tue aku amat sokong kat bro sebab tentang dia, dia ingat dia menantu PM yang lembab dia boleh buat sesuka hati. Bak pepatah melayu kalau naik cepat jatuh pun cepat.Kalau kedua-dua insan ini masih ada lagi dalam UMNO aku rasa UMNO boleh lenyap tak mustahik akan datang lagi negeri hilang sebab kepimpinan UMNO hanya mengenaj harta dan kekayaan. Tak boleh jadi contoh pemimpin Islam.

matjuz said...

Saudara Azman,
Adakah anda yakin KJ alias YB Rembau alias menantu PM akan memertabatkan ketuanan melayu dan akan menegakkan Agama Islam di bumi Melayu ini. Lagak macam samseng, gelojoh dalam mengejar kedudukan dan kekayaan, celupar, biadap, kasar bila berbicara, buta adat dan budaya, ego, sombong, angkuh,berlagak dengan status menantu PM dan kelulusan oxford serta lain-lain yang sewaktu dengannya. Apa jadi generasi melayu akan datang jika manusia seperti ini diangkat menjadi pemimpin bangsa dan agama. Rasanya melayu akan hilang di dunia yang tinggal hanya nama.

Anonymous said...

saudara azman saya lebih respek cara anda mengupas isu berbanding dgn blog kawan2 anda yg lain macam paneh blogspot yg lebih banyak mencari kesilapan pembangkang!!!

Hidup Azman!!!

Muhammad Firdaus Abbas said...

salam...

Bang ingat laie kek esey kan...

saudara ano yang kek ateh ni... kito ni berpolitik... dalam politik pembangkang adolah musuh...
tapi tak semuo bondo yang dicakap pembangkang salah. adolah jugak yang botul.

saudara kato paneh.blogspot suko carik kesalahan pembangkang. ese raso elok poie baco balik botul2..
raso sey dalam tu semua contributors wujudkan isu tegur apo yang salah dan togakkan isu yang benar...
CALL A SPADE A SPADE

alahai... kesian la..
lotih la melayan orang yang macamni..
asyik nak carik slah orang lain...

untuk abang azman.

teruskan berjuang..

GENG PAROI said...

JANGAN JADI BODOH AZMAN!!!!!!!!!!!!
JANGAN JADI BODOH AZMAN!!!!!!!!!!!!
WALAUPUN PEMUDA PAROI BERADA DIDALAM KAWASAN PEMBANGKANG TETAPI KAMI TETAP MENYOKONG KJ.

bro_jinggo said...

http://www.prokhairy.com/2008/04/suara-azman-mat-sah-tidak-mewakil.html

Suara Azman Tidak Sah Mewakil Keseluruhan Rakyat Di Rembau.

Oleh : Along Kg Sogo Hilir (Parlimen Rembau)

Bukan mudah mahu jadi popular dan bukan mudah juga untuk mencari jalan kekayaan dengan cara yang baik. KJ adalah Public Figure yang laku dalam industri berita di tanah air.

Tambah lagi jika ada sengketa dengan KJ dan berlaga arus dengan KJ dan dalam keadaan sekarang, sesaiapa sahaja yang berlaga angin dengan KJ akan cepat lah popular kerana berani meneggak kebenaran , kononnya.

Al kisah si mamat yang bernama Azman Mat Sah salah seorang Exco Pemuda di Rembau yang bercita -cita tinggi dalam kehidupan , menentang KJ kerana tidak berpuas hati dengan KJ.

Ini adalah tentangan peribadi Azman kerana baru-baru ini apabila dia membuat mesyuarat tergempar bagi membentangkan usul undi tidak percaya kepada KJ , korum yang dijemput tidak mencukupi untuk membentangkan usul berkenaan , jelas kami merasakan bahawa usul ini adalah usul peribadi beliau dan tidak langsung mendapat sokongan dari Pemuda di Rembau.

Eloklah Azman jangan gunakan nama Pemuda Rembau sebagai Platform untuk suara peribadi..
Khabar dari Rembau pula menyatakan Azman ini sememangnya mempunyai rekord yang kurang enak untuk di ceritakan melalui halaman ini kerana ianya akan mengaibkan pihak-pihak tertentu.

Azman ini sememangnya jenis orang yang sentiasa tidak puas hati.

Azman yang kami ketahui adalah seorang Pemuda yang mahu segala kehendaknya sentiasa dipenuhi dan di turuti. Jika beliau memohon sepuluh projek dan 9 projek diluluskan dan hanya 1 projek gagal dimiliki Azman , Azman akan bertindak agresif menghentam pemimpin UMNO kerana tidak dapat prijek yang satu itu. Sedangkan yang sembilan lagi tidak akan diambil kira oleh Azman.

Sebenarnya suara Azman tidak mewakili suara rakyat di Rembau dan rata-rata rakyat di Rembau berpuas hati dengan wakil Parlimen mereka.

Azman tidak perlu mencanang gongnya seolah-oleh semua rakyat di Rembau bersetuju dengan saranan nya. Azman juga jangan jolok sarang tabuan hanya kerana hal-hal peribadi Azman dan memalukan rakyat di Rembau. Kami memeberi Azman amaran agar jangan memulakan pembakaran hati-hati rakyat Rembau khususnya Pemuda Rembau, kerana yang menyokong Azman hanyalah dua atau tiga kerat sahaja.bagi kami , kami tetap menyokonmg KJ dan jika Azman tidak puas hati , silalah buka gelanggang dan tunjukkkan anak jantan pada pemilihan UMNO yang akan datang.

Jangan hanya berkokok di dada akhbar dengan niat jahat untuk mengaibkan KJ. Kita jumpa di gelanggang.

P/S: ADA RASA TERCABAR BRO...

bro_jinggo said...

BLOGGER HINGUSAN SILA LAYARI www.prokhairy.com JIKA RASA TERCABAR.

bro_jinggo said...

SETAKAT DUDUK SELIAU NAK TUNJUK TARING TAK PAYAH LA... KEMBANGKAN MINDA ANDA DULU... CARI PENGALAMAN LEBIH SIKIT... CAKAP KOSONG SAHAJA TAK ADA GUNANYA... JANGAN JADI HAPRAK BRO...

bro_jinggo said...

AKU BERASA BUSUK SEKALI BILA BERADA DIDALAM BLOG SAMPAH NI... BLA LA...
SALAM PERJUANGAN...

bro_jinggo said...

http://www.prokhairy.com/2008/04/suara-azman-mat-sah-tidak-mewakil.html


Oleh : Along Kg Sogo Hilir (Parlimen Rembau)

Bukan mudah mahu jadi popular dan bukan mudah juga untuk mencari jalan kekayaan dengan cara yang baik. KJ adalah Public Figure yang laku dalam industri berita di tanah air.

Tambah lagi jika ada sengketa dengan KJ dan berlaga arus dengan KJ dan dalam keadaan sekarang, sesaiapa sahaja yang berlaga angin dengan KJ akan cepat lah popular kerana berani meneggak kebenaran , kononnya.

Al kisah si mamat yang bernama Azman Mat Sah salah seorang Exco Pemuda di Rembau yang bercita -cita tinggi dalam kehidupan , menentang KJ kerana tidak berpuas hati dengan KJ.

Ini adalah tentangan peribadi Azman kerana baru-baru ini apabila dia membuat mesyuarat tergempar bagi membentangkan usul undi tidak percaya kepada KJ , korum yang dijemput tidak mencukupi untuk membentangkan usul berkenaan , jelas kami merasakan bahawa usul ini adalah usul peribadi beliau dan tidak langsung mendapat sokongan dari Pemuda di Rembau.

Eloklah Azman jangan gunakan nama Pemuda Rembau sebagai Platform untuk suara peribadi..
Khabar dari Rembau pula menyatakan Azman ini sememangnya mempunyai rekord yang kurang enak untuk di ceritakan melalui halaman ini kerana ianya akan mengaibkan pihak-pihak tertentu.

Azman ini sememangnya jenis orang yang sentiasa tidak puas hati.

Azman yang kami ketahui adalah seorang Pemuda yang mahu segala kehendaknya sentiasa dipenuhi dan di turuti. Jika beliau memohon sepuluh projek dan 9 projek diluluskan dan hanya 1 projek gagal dimiliki Azman , Azman akan bertindak agresif menghentam pemimpin UMNO kerana tidak dapat prijek yang satu itu. Sedangkan yang sembilan lagi tidak akan diambil kira oleh Azman.

Sebenarnya suara Azman tidak mewakili suara rakyat di Rembau dan rata-rata rakyat di Rembau berpuas hati dengan wakil Parlimen mereka.

Azman tidak perlu mencanang gongnya seolah-oleh semua rakyat di Rembau bersetuju dengan saranan nya. Azman juga jangan jolok sarang tabuan hanya kerana hal-hal peribadi Azman dan memalukan rakyat di Rembau. Kami memeberi Azman amaran agar jangan memulakan pembakaran hati-hati rakyat Rembau khususnya Pemuda Rembau, kerana yang menyokong Azman hanyalah dua atau tiga kerat sahaja.bagi kami , kami tetap menyokonmg KJ dan jika Azman tidak puas hati , silalah buka gelanggang dan tunjukkkan anak jantan pada pemilihan UMNO yang akan datang.

Jangan hanya berkokok di dada akhbar dengan niat jahat untuk mengaibkan KJ. Kita jumpa di gelanggang.

Suara Jejaka Lantang said...

Semekom..oghang kampung!!!
satu jo...
kau ni orang UMNO, tapi blog kau banyak link dengan PEMBANGKANG, Apo Cito? Kalau macam ni...baik jadi PKR atau DAP jer kau ni..
PAS memang taknak dah orang macam kau ni..HIPOKRIK pada bangsa sendiri...Apa Kes???

Suara Jejaka Lantang said...

Semekom..oghang kampung!!!
satu jo...
kau ni orang UMNO, tapi blog kau banyak link dengan PEMBANGKANG, Apo Cito? Kalau macam ni...baik jadi PKR atau DAP jer kau ni..
PAS memang taknak dah orang macam kau ni..HIPOKRIK pada bangsa sendiri...Apa Kes???

Suara Jejaka Lantang said...

Semekom..oghang kampung!!!
satu jo...
kau ni orang UMNO, tapi blog kau banyak link dengan PEMBANGKANG, Apo Cito? Kalau macam ni...baik jadi PKR atau DAP jer kau ni..
PAS memang taknak dah orang macam kau ni..HIPOKRIK pada bangsa sendiri...Apa Kes???

zainurin bogek said...

apo salah ko bro azman ni nak link kek mano2 dalam bog dio. pandangan semuo orang harus didongar dari ahli umno dari parti lain dan dari orang luar yng tak berparti. umno bukan utk umno jo tapi untuk semuo orang bro.

orang luar parti

teruskan perjuangan.

ijam paroi said...

kiorang pemuda paraoi memang tak berminat nak join azman yang belagak bagus tu......

Along paroi said...

Bagi pemuda paroi.. kami x bersekongkol dengan orang yang macam Azman. Kacang lupakan kulit. Tak cukup yang kau dapat. Kau ingat eden tak tau koo.

Takkan nak membolo kau sorang joo... abih yang lain ni mandang yo lah...

ucop paroi said...

masha Allah

9 projek yang kj bagi pd azman tapi aku tengok mamat ni dok siliau jo tak poi mano2. apo bukti eh! mamat ni kayo. apo bukti 9 projek tu mamat ni dapek mano datang eh tu, satu fitnah yg sungguh kojam tu, ni memang kojo org kj suko memfitnah ko?. bilo kono tuduh dek cigku bard molonting plak org kj ni.
mamat azman ni kojo eh melawan kj. banggang bonar ko kj tu nak bagi projek.

ucop paroi.

cairolyn07 said...

Saya orang Rembau di perantauan mengucapkan syabas kepada saudara kerana berani bersuara. Syabas juga kepada orang Rembau kerana tak beri KJ menang besar di Rembau walaupun di sana kubu kuat UMNO. Teruskan usaha saudara membersihkan UMNO dari dalam walaupun ramai di kalangan ahli UMNO dah beralih arah sokong PR kerana putus asa dengan kepimpinan UMNO sekarang.

budak rantau said...

Man, kau jangan melatah bilo tengok komen org yg suko membabi buto menuduh yg bukan bukan. Lobih baik kau kupas isu yg berkaitan dgn bahagian rombau dari kau jawab tuduhan yg den sifatkan ni tak berasas. Biarkan dio nak melolong tak tontu arah pun tak po.
Dio tak amik tahu orng ramai dah hangin ngan KJ.
Yg mengaku oghang kampung kau tu tak roti bori salam agak eh. bagi la salam proper sikit.Takut kito mempersendakan syariat islam.
...apo pulak salah eh brader azman ni nak link kan dio punyo blog ngan pembangkang? Kok nak link ngan kengkawan yang bungko takdo idea atau buah fikiran yg bernas pun tak yo berguno doh. Bak kato ulamak dulu kalo..."adalah lebih baik seorang musuh yang bijak dan pandai dari seorang kawan yang bodoh" apo sobab eh agak eh tu?? Bagi den...seorang kawan yg bungko kalau kito terus bersekongkol ngan dio akan membuek kito pun samo bungko dan tersungkor..biarlah kito pandang musuh yang bijak sekurang kurangnyo buleh mengajak kito berfikir....Ronungkanlah.
Man, botokan niat kau jangan melencong dan toruskanlah usaho kau tu nak membawa kepado perubahan......

azlan said...

ado jugak malaun yg sokong KJ, obah eh tak ajar 'marin la ni.

SYAHAMIN said...

Assalamualaikum....

Chegu Bard dah buat petisyen, kalau ko benar2 nak singkirkan KJ, Ko bocorkan aje pembohongan UMNO masa kat REMBAU harti tuh...


- BERCAKAPLAH BENAR WALAUPUN IANYA PAHIT!

Rosmerah said...

Menabur fitnah itu dosanya lebih dari berzina ,tak takutkah bro jinggo dan rakan rakan pembodek Kj akan azab yang akan menanti anda diakhirat kelak .Orang yang tak menghormati pendirian orang lain adalah orang yang tak bertemadun biarlah azman nak pengutarakan pandangannya kau orang nilah yang macam sampah,busuk hati,hasad dan buatkan orang kat rembau ni tak menyokong UMNO.Bercakaplah dengan berhemah buat malu KJ je orang macam kau orang ni.Kau orang ni menambahkan meluat orang kat KJ,kesianlah sikit kat ketua kito tu ini merosakan lagi jo...mengabihkan boreh jo kau orang ni.
Kepada pembodek pembodek tolong poi sekolah tadika KEMAS belajar macam mano nak becakap elok elok

Anonymous said...

tengku que
jgn nak dipersalahkan azman tu...
sesiapa yg berckp mesti ada agenda sendiri,btl tak?
walaupun azman tidak terkenal mcm khairy tp semangat yg dia tunjukkan utk menyingkirkan khairy adalah perbuatan terpuji...ini kerana seantaro tanah melayu sudah tahu dgn agenda khairy,jadi ape salah kalau azman menjadi salah seorg drpd org yg ingin menyingkirkan khairy...sy tahu semua dlm ni ada yg marah dan ada yg sokong ngan azman,ada yg menyatakan azman ada agenda sendiri tetapi kalau dia dah berjaya singkirkan khairy dan selepas tu dia jalankan agenda dia samaada yg buruk atau baik,kalau agenda yg buruk sume org UMNO REMBAU juga berhak menjatuhkan azman mcm khairy yg akan dijatuhkan oleh penyokong UMNO sendiri.....begitulah sebaliknya.....

Anonymous said...

kpd SUARA JEJAKA LANTANG yg keras mengutuk azman
INI NASIHAT DRPD TENGKU QUE UTK SAUDARA

terang2 sudah menunjukkan blog ini dicipta oleh org umno sendiri yg berjawatan dlm parti UMNO di rembau,jadi ini bknlah blog atau link pembangkang ini kerana fokus blog ini hanya satu iaitu utk meraih sokongan utk menjatuhkan KJ bkn untuk menjatuhkan UMNO...so,drpd apa yg saudara ckp tidak munasabah langsung..saudara nampak mcm bengang dgn sesuatu yg dikatakan oleh azman,adakah punggung anda panas ataupun terasa pedas dimulut???
tp apa cerita plak yg anda ingin katakan pasal BLOG PROKHAIRY yg dia sendiri x tau malu buat untuk dia sendiri???didalamnya sendiri telah mengutuk org2 UMNO yg berjawatan tinggi ataupun mengutuk BAHAGIAN UMNO,ape cerita???adakah KJ mengikut telunjuk pembangkang ataupun link pembangkang???
sama sekali tidak benar kerana KJ akan melawan org2 yg berani bersuara lantang untuk menetang dia,btl tak SUARA JEJAKA LANTANG???pikirkan dulu apa yg nak dicakap baru reply kat saya ok........

podih said...

KJ + Anwar = agen Yahudi? Saje je timbulkan persoalan.

panehhhhhhhhhhhhh isu nih.

paneh said...

maklumat mengatakan jawatan ketua pemuda rembau akan dikosongkan oleh kj dan beri laluan pada zul paroi (yg tak lulus UIA tu) kerana nak bertanding timbalan ketua bahagian serta berganding dengan dato rais yg akan mencabar mb. sahih atau tidak org rembau bole bgtau?

ucop said...

den dongar pun utz zul ni proksi KJ. lotak calun yg boleh ikut cakap KJ.
apo nak jadi lah dengan pemuda rembau Kj jugak bijak mencaturkan orang dia.

Anonymous said...

Assalamualaikum , apa pandangan saudara2 mengenai saranan Kj menggubal semula undang2 atau akta terhadap media.Menurut beliau ini perlu kerana pendapat pihak pembangkang juga perlu mendapat tempat dalam media arus perdana.Saudara suara jejaka lantang , apa komen?

Anonymous said...

Assalamualaikum , Ust. Zul mula2 dengar cerita nak bertanding timbalan ketua pemuda secara individu(tak ada group,kononnyalah) tapi sekarang nak bertanding ketua pemuda pulak.Mana satu ni Ust. ? Cubalah tetapkan pendirian.Pemimpin yang baik ialah pemimpin yang mempunyai pendirian yang tetap dan jelas.

Anonymous said...

UNTUK SAUDARA AZMAN,TAHNIAH SAYA UCAPKAN.ANDALAH PEJUANG SEBENAR UMNO.KESEDARAN YANG MACAM INILAH YANG KAMI(RAKYAT MALAYSIA)PERLUKAN.BUKANNYA PEJUANG BANGSA(UMNO)MACAM GENG PAROI DAN BRO JINGGO.OTAK KOSONG..TUKANG SORAK DAN TUKANG IKUT.KALAU SEMUA ORANG UMNO BERFIKIRAN MACAM SAUDARA SANGGUP RASANYA SAYA UNDI BN BALIK UNTUK PILIHANRAYA KE 13 NANTI..

Harimau Paroi said...

Kalau berani masuk
www.pemudaumnoparoi.blogspot.com
nanti eden ajar mcmmano nak posting story lawa2.
org buek blog kau pun nak buuek blog.. sudah eh blog kau man mcm blog budah darjah satu. hehehehehe

petikan dari komen along>>>>
Mata aku belum buta lg. Bawak org dari kl ke atau mat salleh ke, kalau diorang x leh ngundi bukanlah makna pengundi hantu. Ke kau yg buta pasal pilihanraya ? Jangan2 kau tak pernah ngundi tak ? Asyik mendengar cakap2 orang2 yg bangang jadi banganglah kau ! Satu p'kara aku nak cakap pasal mamat tu dan geng2 dia tu kononnya berani, APA KEJADAHNYA berani apabila hak peribadi je yg dijuangkan ? Aku dh hmpir 4 tahun b'sama dengan Pemuda Rembau, apa jugak funcion PEMUDA @ BAHAGIAN, xde pulak aku rasa yg x kena. Bila aku fikir2 sendiri, puak2 yg menentang ni hanya mahukan jawatan dan habuan je tanpa perlu ada rasa tanggungjwb utk b'sama2 dgn Kepimpinan ! Sekali lagi aku nak ingatkan, sedar2 la perangai sendiri, sebelum menghentam orang lain.. LU PIKIR LA SENDIRI !!!

zainurin bogek said...

harimau ni gimau yang kono cucuk hidung... lu piker la skit bro...
kalau bro azman ni nak habuan baik dio sokong dan jadi pembodek KJ tu... dah tontu ado tompek untuk dio
mcm along, bro jinggo tu... kok menontang KJ habuan apo yang bro azman dapek...apolah punyo bangang...

lu piker piker piker la gimau...

Anonymous said...

Assalamualaikum,Harimau Paroi, kalau kau ado kek mesyuarat agong pemuda bah. Rembau 2007 ado ko pilih 2 orang perwakilan ke KL pakai angkat tangan.Perwakilan mintak undi dibuek untuk menontukan cara pemilihan 2 orang tadi samo ado angkek tangan atau bertuleh.Tapi tak di layan.Keputusan di buek oleh pengerusi ialah dengan angkek tangan.Pengerusi ini macam kaulah dah ditindik hidung.Takut kalah macam tahun2 sobolomnyo.Maso ucapan penangguhan kj sanggup putskan hubungan persahabatan dengan geng2 ni.Memutuskan persahabatan sesamo Islam bukanlah sifat yang baik bagi seorang pemimpin yang selalu mengatakan ,dia memperjuangkan ugama, bangsa dan negara.Baru kena bangkang sikit dalam Pemuda UMNO Rembau dah melatah.Samolah macam harimau paroi,Suara jejaka lantang , along paroi, ijam paroi dan geng2nyo yang dah di tindek hidung. Kalau beginilah sikap kao orang pado PRU13 nanti tak mustahil PRU13 kao masih bertuankan Pembangkang.Antara sifat mulia seorang pemimpin ialah sanggup mendengar pendapat , pandangan,menerima teguran dan bangkangan dan tidak bersifat berdendam.Untuk renungan, seorang sahabatketika dilantik menjadi Khalifah pernah berkata, jika dia melakukan kesalahan, tegurlah dia dan jika tidak di pedulikan maka tegurlah beliau dengan pedang.

Kazuma said...

A'kum harimau Paroi...

Handallah tuan sang rimau, mengaum dah cantik tapi tak kono tompek eh! Kalau setakat nak komen pasal blog orang, baik tak yah. Bukan nak bertanding sapo punyo blok lawa atau terbaik pun. Tapi apo isu yang nak di utarakan.
Den raso la kau ni dah dapek habuan ni... Sobab tu meng ge lin tin bonar nak bodek KJ ni... Cerito orang yo lobih. Setahu den la... Azman n' sahabat tak pornah dapek apa pun melain cemuhan, cacian dan seangkatan dengannya.
Orang ramai dah bukak mato, kau yo buto laie ni... Tak colik-colik....

Anonymous said...

Assalamualaikum, harimau paroi dan seangkatan dengan dia tidak buta pada mata tapi buta pada hati.

Anonymous said...

Namo jo harimau paroi tapi cakap macam orang tak sekolah,tukarlah namo pacat paroi ko,lintah paroi ko,mentadak mentadu paroi ko,telampau membodek na tu pasal DUN kau pun dapat kat pas tak sodar diri botol pembodek kj ni.MALU RIMAU KEK ZOO TU KAU PAKAI NAMO DIO TUKARLAH NAMO TUUUUUUUUUUUUUUU

tukang kesian said...

Salam,saya dah masuk blog pemudaumnoparoi.blogspot.com
tapi isinya hampeh.tak menarik langsung lebih pada sekadar nak bodek kera jantan (KJ)tak de yang boleh diambik pengajaran langsung..

Ulu Kinaboi said...

Salam, sya jugak dah lawat blog pemudoumnoparoi tu. Memang betul bak kata saudara tukang kesian tu...isinya hampa atau hampeh...
sesuai la dgn diorang tu otak ado tapi tak mau berfikir..
Nasihat saya pada kengkawan yang lain ..tak yah poie lawat blog yg torang torang dibangunkan oleh pembodek buto kayu...ceh buek malu yo...namo cukup ganeh..nago paroi, sako, harimau kambing pun tergolak bahak nengok diorang tu la....

tukang kesian said...

petikan dari komen along>>>>
Mata aku belum buta lg. Bawak org dari kl ke atau mat salleh ke, kalau diorang x leh ngundi bukanlah makna pengundi hantu. Ke kau yg buta pasal pilihanraya ? Jangan2 kau tak pernah ngundi tak ? Asyik mendengar cakap2 orang2 yg bangang jadi banganglah kau ! Satu p'kara aku nak cakap pasal mamat tu dan geng2 dia tu kononnya berani, APA KEJADAHNYA berani apabila hak peribadi je yg dijuangkan ? Aku dh hmpir 4 tahun b'sama dengan Pemuda Rembau, apa jugak funcion PEMUDA @ BAHAGIAN, xde pulak aku rasa yg x kena. Bila aku fikir2 sendiri, puak2 yg menentang ni hanya mahukan jawatan dan habuan je tanpa perlu ada rasa tanggungjwb utk b'sama2 dgn Kepimpinan ! Sekali lagi aku nak ingatkan, sedar2 la perangai sendiri, sebelum menghentam orang lain.. LU PIKIR LA SENDIRI !!!


soalan dan jawapan

soalan
Mata aku belum buta lg
jawapan
Tapi hati engkau yang buta

soalan
Jangan2 kau tak pernah ngundi tak ?
jawapan
Yang BN kalah teruk tu kerana
orang2 macam aku yang mengundilah tu!

soalan
APA KEJADAHNYA berani apabila hak peribadi je yg dijuangkan ?
jawapan
Rasanya semua orang dalam dunia ni ada hak peribadi yang nak dijuangkan termasuk aku???

Soalan
Sekali lagi aku nak ingatkan, sedar2 la perangai sendiri, sebelum menghentam orang lain.. LU PIKIR LA SENDIRI !!!

Jawapan
Habis "aku" macmana dah muhasabah diri ke?

pakitam67 said...

Petikan dari komen along paroi.

Bagi pemuda paroi.. kami x bersekongkol dengan orang yang macam Azman. Kacang lupakan kulit. Tak cukup yang kau dapat. Kau ingat eden tak tau koo.
------------------------------------
Takkan nak membolo kau sorang joo... abih yang lain ni mandang yo lah...
------------------------------------
Patut la yor ko org sungguh2 nak cium mencirit KJ tu, rupo2 ado ulau err... mcm tu yor.. wah klu ado peluang tu bori la skit kek kwn2 lain..
Raso2 err byk tu, untong ko jang, pakai air liur yor, melambak2 ko dapek. klu dipikiran bilo laie maso err lak.. maso nie la nak jilat lobih2..
Mcm nie rupo2 politik.. baru la den tau sojak balik ke kampung kek kawasan rombau

my-fikirr menulis said...

Assalamualaikum Sdra Ucop,

Layarilah penulisan saya di www.my-fikirr.blogspot.com

Semoga kita mampu bertukar fikiran.

ucop said...

pada en zul yang bergelar uztaz... perjuangan itu bukan macam lalang mana ditiup angin disitu lah rebah...
kejap sokong orang ni... sekejap lagi beralih arah pulak... jadi dimana konsisten nya. takde pendirian...
dah bukak blog sendiri... tapi tak bagi anonymous komen plak takut dikutuk tapi suka di puji... ni ke nak jadi pemimpin... en zul akan jadi sama dengan pemimpin sekarang ni...
buanglah gelaran ustaz tu kalau berani... cuma gelaran saja... jangan gunakan gelaran itu untuk kepentingan peribadi...

iklas
ucop

sepatutnya komen ni kat dalam blog my fikir tapi tak bagi komen plak.

vesewe said...
This comment has been removed by a blog administrator.
konek said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aston said...
This comment has been removed by a blog administrator.
miya said...

Bodoh punya melayu babi……….

Baik balik ke tanah melayu la. We are natives of Sabah and Sarawak land - buat apa kamu punya orang datang sini menjajah kita oh?

Kita tak suka kamu orang datang sini mengorek sumber petroleum tanah kita - this Sabah and Sarawak land not belongs to your malays.

Get out from Sabah and Sarawak la!

Bodoh melayu babi!

coolooc said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

A'kum KAZUMAN..........

Orang ramai dah bukak mato, kau yo buto laie ni... Kou yg tak colik-colik mato tu!!. Kou yg kena bukak mato bosar2. Den konal bonar 3 budak hitam ni.....yg merosak kan pemuda RAMBAU ni. Yang bonar2 nak menjatuhkan KJ ni....namo tak perlu nak bagi tau kek kou, sbb kou tau sapo org nya.....

Anonymous said...

Asslammualaikum .... Saya ni outsider. Suka benar tengok melayu bergaduh kat sini..... Gaduhlah lagi..... Ha ha ha... Kau sokong KJ kau dapat apa??? Yang kau sokong azman kau dapat apa??... Bodoh punya melayu .... Dua-dua kaki kipas.. dah melayu, melayu lah jugak...

Minta maaf terkasar bahasa. Fikir-fikirkanlah....

Anonymous said...

saya tau 3 budak hitam tu ,KJ,azini dan kaulah yg buto mato hati.dasar pembodek.

majulah gadong untuk gapar.

90% org gadong anti kj