Wednesday, April 9, 2008

PEMUDA REMBAU

Kegagalan pimpinan k.j. dalam menangani isu2 pemuda rembau. beliau gagal mendengar rintihan akar umbi lebih mementingkan kedudukan beliau dari mendengar keluhan 2 pemuda2 rembau amnya. mereka yang menegur beliau di anggap musuh sedangkan yang ditegur itu untuk kebaikan

dengan itu kami warga pemuda rembau menolak khairy jamaludin dari menjadi pemimpin kami

16 comments:

cakapsiang said...

Syabas pemuda berani! Melayu tak kan hilang dibumi.

too short said...

dah hampa sokong dah!, pasai apa hampa tak SABOTAJ MASA PRU-12, hai dah TERANTUK BARU TENGADAH. apa pun entry pendek saja

Mat Kilau said...

beb...

ok la jugak blog kau nie...
tapi apasal crita pendek je..

apa pun kau memang brani...
teruskannn...

siah said...

we could use a little more info on you azman.

buh la proper profile.

more details on the story would be better then we have something to comment on.

wmt said...

Lu punya blog ni budak skolah sangat la, hias la cantek2 skit, anyway walaupun gua org PAS, gua sokong usaha ni, cuma jangan hangat2 tahi ayam dah la, nanti dioffer juta2 macam sang kelembai tu lu berubah laks. Ingat dalam politik banyak onak duri, hari ni kawan esok musuh, yang penting kena banyak bersabar, kita akan dikutuk,dimaki dan mungkin diludah..

vios said...

Khairy mana tu...? Khairy 2 peti undi ka? Member Rembau bagitau...

Anonymous said...

meluat betul aku tengok c khairy jamaludin ni,itu baru tgk dalam gambar dan tv kalau berdepan xtau la..

Anonymous said...

kalau berdepan tampar kan aja si-beruk tu...kalau belum puas sepak terajang kasi sama dia.

ahmetnespo said...

Orang buat blog... ko pun nak buat blog.. tulis macam budak darjah tiga..

cuba fikir bebaik.. rumuskan penulisan.. apa masalah kau dan penduduk setempat dengan dia?? apa yang korang sampaikan yang dia tak nak dengar?? apa dia cakap/respon?? apa alasan dia?? citer la setulus hati.. mesti ko ada following.

Ini satu teguran, jangan ko anggap aku musuh pulak macam KJ buat kat ko.

Aku pun bosan dengan mamat yang buat huru-hara orang melayu, tapi tak paham bangsa melayu.

Ramai orang nak dengar suara kau.. datang sini.. Hampeehh...

Cuba lagi.

SYAHAMIN said...

Assalamualaikum...

Aku rasa baik korang cerita kisah sebenar penipuan UMNO REMBAU semasa PRU-12 dan kisah2 KJ membakar bendera PKR....

Aku raserrr... semua orang dah tahu KJ menang TIPU masa PRU-12... dah tipu pun, masih kalah, last last guna PENIPUAN PALING BESAR... bawak 2 tong undi dan tak sampai 5 minit, isytihar menang.... jumlah pengundi pada laporan pun tak sama, sebab kalut buat kerja kotor.... JUMLAH PENGUNDI di PARLIMEN REMBAU sepatutnya SAMA dengan jumlah undi di DUN2 kawasan parlimen REMBAU... tapi, ianya tidak sama... KO tak rugi kalau ko keluar UMNO sebab ko ada DAYA KEPIMPINAN dan ko tahu buat kerja, PALING PENTING KO NAK MENJADI PEMIMPIN YANG BAIK.....

P/S: APa2 pun, TAKKAN KITA NAK DAPAT PERDANA MENTERI YANG MERUPAKAN PEMBUNUH???

zool said...

Nak buat camne.. Kenalah tunggu Pilihanraya akan datang woo..
Cuma time pemilihan Pemuda nanti berani ke mencalonkan orang lain masa pemilihan???

ibnor said...

aku setuju ngan zool, time pemilihan Pemuda nanti pakat2 tumbangkan kj.tapi takut budak2 rembau ni dapat Rm200 n makan kedai tom yam dah cair,jual prinsip n paling penting maruah diri dah di beli ngan nilai yg paling murah.Jadi Pemuda rembau harus pastikan anda ada "maruah" dan ajar
ORG YG NAK BELI MARUAH ANDA&&&&& Kalau kita bagi pemimpin yg main "duit" naik maka rasuah tidak akan tamat n nanti pemimpin begini bila berada di atas akan memimpin negara ngan cara "RASUAH".....

Anonymous said...

samo la dgn den
dari dulu laie den tak gomar dgn dio nie tak tau mano dio dtg.
bilo pak mentuo jadi PM, terhegeh2 la puak2 org gadong (org luar yg dok kek gadong) mencalonkan dio jadi ketuo pemudo gombau
siap boleh ckp lak tu, nanti la ko org tau la klu KJ bertanding kek gombau...(ado laie ayat err tu)

raksasaBN said...

ala ...cubo kau jadi menantu PM , silap2 kau pun nak jadi TPM pulak, tak yah lah, nasib baik ko jadi menantu pomotang gotah. Biarlah dio nak berpolitik ko marah sangat ,apo salah eh. apo yg ko sakit hati sangat. anak lee kwan yew pun berpolitik. ini menantu ajo. tak pueh ati, lawan lah dio. ado tolo ko

duan cempaka said...

azman ni nak nak tunjuk terer nak lawan KJ tanya budak rembau sapa azman dah tentu kena gelak .budak yang mempunyai akal yang di letakan pada lutut nak glamour masuk AFLAH tak payah masuk politik.politik keno buat keje.bukannta gintel tolo.lama nanti menetas pulak tolo kau lelaki yang pertama yang menetas telor adalah azman md shah.z

Dari Solok Ke Seliau!! said...

#Bang man...try dulu baru tau...
Kalah monang belakang kiro...

Sekadar renungan ;;

kesian kat org2 melayu dulu yg menubuhkan umno nih,
11 Mei 1946, beria2 nak tubuhkan persatuan melayu paling besar dan berperanan untuk menentang malayan union,
memelihara hak2 raja-raja melayu dan orang melayu, dan menuntut kemerdekaan.
sehinggakan masa kongres melayu (semasa nak tubuhkan umno dulu), ada wakll kanak-kanak yang berucap,
antara isi ucapannya seperti ini, "wahai bapak-bapak kami, peliharalah hak-hak kami sementara kami membesar".
sungguh menyayat hati serta menyentuh jiwa bagi sekalian yang mendengar ketika itu.

P/S::Bilo nk melepak lagi...??